Pyynikin Brewing Company on jälleen Suomen arvostetuin olutbrändi
Pyynikin Brewing Company on jo toisen kerran Suomen arvostetuin olutbrändi.
Brändien arvostus -tutkimuksen teki Taloustutkimus Oy. Arvostetuin olutbrändi-kategoriassa oli mukana panimoita, joiden tuotteita on myynnissä Suomessa. Pyynikin Brewing Company päihitti jälleen kilpailijansa kaikissa kolmessa mittarointikategoriassa: kuluttajatyytyväisyydessä, yleisessä arvostuksessa sekä suositteluissa.
Pyynikin Brewing Company tunnetaan myös nimellä Pyynikin käsityöläispanimo. Brändin arvostus on kasvanut jatkuvasti tuotannon ohella. Alkuvuodesta tamperelaispanimo teki historiansa suurimman hankkeen aloittamalla oluiden ja muiden juomien valmistuksen myös Viron Haljalassa. Tämä nosti Pyynikin tuotantokapasiteetin 30 miljoonan litraan vuodessa. Tuotanto Haljalassa mahdollistaa Tampereen tuotannon keskittymisen artesaanioluisiin sekä uuden maailman trendeihin.
”Meitä pitkään vaivannut kapasiteettiongelma on nyt ohitse. Vihdoinkin pystymme vastaamaan kysyntään täysipainoisesti”, kertoo panimon perustaja Tuomas Pere.
Kiinnostus Pyynikin tuotteita kohtaan on kasvussa ulkomailla. Uusia vientiavauksia on käynnissä useampaan maahan. Viime vuonna arvostettu talouslehti Financial Times listasi Euroopan nopeimmin kasvavat yritykset. Lehden FT 1000-listan mukaan tamperelaispanimo oli Euroopan nopeimmin kasvava panimo-alan yritys.
”Pitkäjänteinen työ Pyynikin brändin eteen on kantanut hedelmää. Kaikkien osa-alueiden pitää toimia, jotta tähän päästään. Olen erittäin ylpeä koko panimon porukasta. Tämä on meidän kaikkien ansiota. Suuri kiitos myös päivittäistavarakaupoille sekä ihmisille, jotka arvostavat meidän oluita ja juomia”, kertoo panimon markkinointipäällikkö Veikko Sorvaniemi.
Lähde ja kuva: STT/Pyynikin Brewing Company