Olutposti: vuosi 2019 takana ja 2020 edessä
Olutpostin vuosi 2019 on ollut menestyksekäs, kiitos siitä kaikille teille! Lehden lukijamäärä on noussut, kuten myös kävijämäärät Olutpostin verkossa sekä sosiaalisen median kanavilla.
Nyt Olutposti -lehdet löytyvät jo noin 170 olutravintolasta ja ravintolakumppaneidemme määrä kasvaa tasaiseen tahtiin. Olutposti leviää myös ravintoloiden lisäksi laajalti kaikille päivittäistavarakaupan ja HoReCa -alan päättäjille sekä tietenkin lukuisille panimoille.
Olutposti ei kuitenkaan ole pelkkä media vaan myös aktiivinen toimija panimojuomakentässä. Vuonna 2019 olimme mukana suunnittelemassa erimuotoisia kampanjoita kumppaneidemme, kuten esimerkiksi S-ryhmän ja oluen maahantuojien kanssa. Ensi vuonna Olutposti jatkaa kampanjoiden rakentamista niin päivittäistavara- kuin ravintolapuolella. Olutpostin sisältöä tullaan myös laajentamaan harkitusti laajemmin eri panimojuomiin sekä vuoden mittaan osittain myös tisleisiin. Laadukasta juoma-alan asiaa on tulossa vielä enemmän kuin ennen!
Jatkamme Suomen Paras Olut – kilpailun mediapartnerina kuten myös lukuisten muiden olutalan tapahtumien mediakumppanina. Meillä on kova tahto levittää olut- ja juomakulttuurin sanomaa eteenpäin ja edistää toimialaa ainoana olut-aihepiiriin keskittytyvänä mediana ja toimijana, niin että saamme kiinnostavaa lukemista oluesta kaikista näkökulmasta.
Vuonna 2019 laajensimme Olutpostin sisältöjä niin netissä kuin somessakin
Uuden syksyllä julkaistun verkkopalvelun ansiosta kävijämäärät lisääntyivät huimasti, kuten myös sosiaalisen median kanavien seuraajien ja tykkääjien määrät. Verkkosivuiltamme löytyy uutisten ja artikkeleiden lisäksi mainio kattaus podcasteja, ruoka ja juoma vinkkejä, videoita, oluen historiaa , kotiolut-asiaa. Sangen suosittu on myös tuoteuutiset palsta jota seuraa niin oluen nautiskelijat kuin sitä myyvät tahot varsinkin jos panimoilla on esitellä uusia ja kiinnostavia tuotteita. Olutpostin verkko kerää yhteen myös kaikki olutblogit ja neuvoo mistä löytyy lähin olutravintola. Marraskuussa Olutpostin Facebook yhteisö saavutti 10 000 tykkääjän rajan ollen nyt jo reilusti yli tuon lukeman. Instagramissa seuraajia yli 3000 henkilöä. Julkaisemme myös kaksi kertaa kuussa lukijakirjeen joka leviää noin 2000 osoitteeseen. Ensi vuonna otetaan pari uutta kanavaa parempaan käyttöön, joten oluen ilosanoma leviää vielä tehokkaammin!
Joukkoamme virkeänä on pitänyt myös Olutpostin uusien palveluiden rakentaminen, näistä mainittakoon yrityksille suunnattu Businessbeer palvelu, tasting- tilaisuuksien Tasting Finland myyntijärjestelmät ja verkkokaupan kehittäminen sekä partneruudet lukuisten tapahtumien ja olutfestivaalien parissa.
Olutposti on myös matkustanut kiitettävästi vuoden aikana. Yksi hauskimpia matkoja on ollut lukijamatka Lontoon panimoille sekä legendaarisille Great British Beer Festivaaleille. Kierretty on olutmatkoilla myös Sveitsissä, Unkarissa, Espanjassa ja Islannissakin sekä otettu selvää suomalaisista olutkaupungeista. Kaikista näistä voi lukea Olutpostin verkossa. Loppusyksystä ilmestyi myös päätoimittajamme Anikó Lehtisen ja toimittaja Maria Markuksen Euroopan olutkaupungeista kertova Olutreissu- kirja, jota saa Olutpostin verkkokaupasta.
Vuonna 2020 panostamme edelleen sisältöömme, haluten tuottaa kaikille oluen ystäville kiinnostavaa luettavaa niin Olutposti -lehden kuin verkonkin puolella. Pää-aihealueemme ovat matkustaminen, panimot, olut ja ruoka, kotiolut sekä panimoalan edistäminen. Ja kaikkeen tähän voit osallistua tilaamalla Olutpostin itsellesi tai ystävällesi!
Vuoden 2019 tukijat löytyvät verkosta sekä tietenkin Olutposti -lehdestä. Olutpostin kumppanusravintolat löytyvät Oluttutkasta.
Kiitämme kaikkia Olutpostin lukijoita ja kumppaneita kuluneesta vuodesta ja toivotamme hyvää uutta vuotta 2020!