Servaali toteuttaa ensimmäisenä alkoholialan toimijana mobiiliverkkokaupan ravintoloille
Servaali Oy lanseeraa tänä syksynä ensimmäisenä alkoholialan toimijana mobiiliverkkokauppa Serviisin HoReCa – kanavalle. ”Kaupankäynnin digitalisointi ja sen mukanaan tuomat mahdollisuudet ovat osa suurempaa digitalisoinnin hanketta konsernissamme. Uudet kaupankäynnin muodot rantautuvat myös ravintola-, hotelli- ja elämys-bisnekseen”, toteaa Servaalin Business Unit Lead Erkka Schönberg.
Sähköisen kaupankäynnin kehittämistyö on aloitettu noin puolitoista vuotta sitten yhdessä HoReCa-alan toimijoiden kanssa. Huomattiin, että puuttui kanava, johon saataisiin koottua ostamiseen tarvittava tieto ajankohtaisesti. Tavoiteena oli luoda helppokäytöinen alusta, jolla asiakas voi asioida. Alustaa on kehitetty, testattu ja parannettu, ja syksyn aikana tuote on lanseerausvalmis. Mukana työssä on ollut kymmeniä alan tekijöitä, joilta Serviisi on saanut hienoa palautetta: ”Verkkokauppa Serviisi on ainoa laatuaan alalla, vastaavaan ei ole vielä yksikään kilpailijoiden tilauspalvelu yltänyt. Ensimmäistä kertaa meillä on kaikki tarvittavat tiedot kerralla saatavilla”, kehuu Ravintola Kaislan ravintolapäällikkö Petri Loponen.
Mobiiliverkkokaupan tahtotila oli yksinkertaisesti helpottaa asiakkaiden päivittäistä työtä tilausprosessin osalta. Samalla tavoitteena oli tarjota tietoa enemmän, helpommin ja olla asiakkaan saatavilla silloin, kun se hänelle parhaiten sopii. Siksi päätettiin tuoda tilausjärjestelmä nyky-yhteiskunnan vaatimalle tasolle ja sinne, missä se on helpoiten saatavilla: jokaisen omaan taskuun tietokoneen sijasta. ”Verkkokauppa Serviisi toimii mobiilisti siellä ja silloin, kun asiakkaillemme parhaiten sopii”, kertoo Jutta Laitinen, projektin vetäjä.
Mobiiliverkkokauppa tulee saataville syksyn aikana ravintola-, hotelli- ja elämys-bisneksen käyttöön.