Olutetiketit ja pakkaukset graafikkojen silmin
Juomapakkauksen etiketin ja pakkauksen suunnittelu
Moni ostopäätös tehdään vasta kaupan hyllyllä. Tuotteen pakkaus ja ulkomuoto ratkaisevat usein, minkä tuotteen kuluttaja kotiinsa vie. Pakkaussuunnittelu ja erityisesti sen kuvitus tuovat esiin tuotteen luonteen ja sisällön, mutta ne kertovat myös viestejä yhteisöille ja voivat luoda myös yhteenkuuluvuuden tunnetta.
Olutpostin paneelikeskustelussa Karhu Laku Porterin karhun on suunnitellut suomalainen muusikko, graafikko ja radiotoimittaja Mikko Viljakainen, taiteilijanimeltään Vilunki 3000 ja Hartwallin Lead Creative, graafikko Johanna Koskinen keskustelevat Olutpostin Mikko Hentusen johdolla kuvakielen merkityksestä markkinoinnin työkaluna.
Video liittyy uuden Olutposti-lehden artikkeliin, jossa käsitellään kohteita lähemmin. Lehdessä on myös lukuisia artikkeleita joihin liittyvät videot. Ne ovat ensin kaikkien lehden tilanneiden tai ostaneiden katsottavissa QR -koodia käyttäen.
Video: Harri
Haastattelu: Mikko