Melkkobrew:n panimoväelle suuntautuneissa avajaisissa nautittiin olutta ja grilliherkkuja
Lahtelainen panimo- ja viinituotteiden maahantuoja, tukku- ja vähittäiskauppa Melkkobrew muutti suurempiin tiloihin Lahdessa. Elokuussa pidetyissä avajaisissa panimoväki kuuli oluen ja ruuan yhdistämisestä, kotimaisen humalan tilanteesta sekä tämän vuoden satokaudesta samalla hyvää ruokaa ja olutta nauttien.
Vuodesta 1987 asti toiminut, tämän vuoden alusta Melkkobrew -markkinointinimellä tunnettu yritys on Suomen vanhin panimotuotteiden maahantuoja, tukku- ja vähittäiskauppa sekä verkkokauppa, joka toimittaa kaupalliseen oluentuotantoon tai kotioluentekoon tarvittavia tuotteita sekä suoraan tai myyntikanavien kautta asiakkaille sekä Suomeen että sen lähialueille Ruotsiin ja Baltiaan. Melkkobrew työllistää yhteensä noin 20 henkilöä ja yrityksellä on verkkokaupan, suoramyynnin ja Lahden toimipisteen lisäksi kauppa myös Helsingin Tripla-kauppakeskuksessa.
Uudet tilat ovat kolme kertaa isommat ja näin tuotevalikoimakin on huomattavasti laajempi kuin ennen.
– Näin voimme palvella kokonaisvaltaisesti asiakkaitamme, kertoo Melkkobrew:n toimitusjohtaja Janne Kettula. – Nyt meillä on humaloiden ja hiivojen kylmävarastoinnille on yli 100 neliömetrin ajanmukaisesti varustellut tilat, joten voimme pitää valikoimassa monentyyppistä oluenvalmistusta tukevaa raaka-ainetta.
Uusi varasto onkin massiivinen pitkine hyllyineen ja korkeine kattoineen. Avajaisissa pääsi tutustumaan koko varastoon, ja kävelymatkaa tullekin jos haluaa koko tilat kiertää.
Melkkobrew:n panimoväelle suuntautuneissa avajaisissa nautittiin olutta ja grilliherkkuja sekä kuultiin oluen ja ruuan yhdistämisestä toimittaja Anikó Lehtisen kertomana. Kotimaisen humalankasvatuksen tilannetta ja tulevaisuutta kävi läpi Luonnonvarakeskuksen tutkija Anna Nukari ja tämän vuoden satokautta nwp Partners Oy:n Juhani Elonheimo.
Kuvat: Anikó Lehtinen
Viinitalo Melkko Oy kasvaa yrityskaupan, Melkkobrew-brändin ja uusien toimitilojen myötä