72% suomalaisista naisista kaipaa uusia makuelämyksiä

Erikoisoluet ja haastavammat maut kiinnostavat suomalaisia. Hartwallin tuoreen kyselyn tulokset julki.

Vastausten mukaan 56% oluenjuojista Suomessa kokeilee uusia oluita rohkeasti. Tähän varmasti osasyynä myös valikoiman laajeneminen. 65% koki oluen käyväksi juomaksi tilanteeseen kuin tilanteeseen. 66% kertoi olevansa kiinnostuneita pienpanimo- ja erikoisoluista yleensä. 32% kertoi kokeilevansa uusia tuotteita fiilispohjalta nimen ja etiketin perusteella. Miehistä ja naisista oluenjuojina tutkimus kertoo varsin paljon. 46% vastanneista naisista pelkää omaa makureaktiotaan uusien erikoisoluiden suhteen. 60% naisista kuitenkin kaipaa uusia makuelämyksiä oluista. 26% naisista etsii erikoisoluista makupareja ruualle, kun taas 35% miehistä on yksinkertaisesti kyllästynyt tavalliseen lageriin.

Yllättävää ei ole se, että erikoisoluen ystävät ovat vastausten mukaan myös keskimääräistä kiinnostuneempia kokeilemaan oluita eri kulttuureista. Yllättävää taas oli se, että kyselyyn vastanneet miehet kokivat naisia useammin oluen olevan ”junttien juoma”.

Kyselyn teetti Hartwall ja sen toteutti Bilendi.