Fiskarsin Panimon FOMO -sarjan ensimmäinen olut maistuu kirsikalta
Fiskarsin Panimon FOMO -olutsarjan ensimmäinen olut on belgialaisten kriekien hengessä pantu FOMO Hapankirsikka Sour. FOMO on osa panimon kokeellista olutsarjaa, jonka alla julkaistaan tänä vuonna yhteensä neljä olutta.
FOMO -olutsarjan ensimmäinen olut on kauniin punainen Hapankirsikka Sour, joka lanseerattiin helsinkiläisessä Pien Shop&Bar:ssa. Paikalla olevat Fiskarsin Panimon oluentekijä Jenni Danielsson ja Jari Leinonen kertoivat miten FOMO (fear of missing out) -konseptilla halutaan korostaa, että näitä oluita on tarjolla rajoitetusti, tällä hetkellä vain hanasta.
FOMO sarja oli alunperin vain omalle baarille tehtyjä erikoisuuksia, nyt FOMO-oluita tehdään kerrallaan vain yksi 1000 litran keitto, joka myydään anniskeluravintoloihin etukäteen. Tämän vuoden kaikki neljä olutta on jo myyty loppuun ravintolahanoihin.

Fiskarsin Panimon Jenni Danielsson ja Jari Leinonen.
– Ensimmäinen FOMO -olut on kirsikkaa ja hieman vadelmaakin sisältävä hapanolut, kertoo oluentekijä Jenni Danielsson. – Makuprofiilia on haettu belgialaisten kriek lambicien maailmasta.
Maistettaessa rubiininpunaiseen vivahtava olut tuoksuu hedelmäisen kirsikkaiselta. Maussa tuntuu ensin nimessäkin oleva kirsikkaisuus, sitten kielelle nousee kuivan hapan olut, joka raikastaa kokonaisuuden, jälkimaun ollessa lambic-oluiden tyyliin hennosti persikankivimäinen. FOMO Hapankirsikka Sour on helposti lähestyttävä, raikas ja kiinnostava kirsikkahapanolut.
FOMO Hapankirsikka Souria saa seuraavista ravintoloista:
Bar Femton
Barley & Bait
Beer & Cafe Solmu Kivistö
Crafters Bar Hyvinkää
Juova Hanahuone
Mullikka
Oljenkorsi
Opus K
Tower Craft Beer & Wine
O`Connells Irish Bar
Sisko Ja Sen Veli
Harrys
Hiisi Taproom
Teerenpeli Oulu
60´s Palaver
Kuvat:Anikó Lehtinen
Katso lisää:
Fiskars Villagen uusi Veitsitehdas yhdistää juomavalmistuksen ja -elämykset