Tilausehdot
Myyjä
Olutposti media Oy
Y-tunnus: 2876987-4
Rahakamarinportti 3b
00240 Helsinki
olutposti@olutposti.fi
Puh. 0500 577 089
Tilausehdot
1. Lähettämällä tilauksen hyväksyn tilausehdot
Minulla on 14 päivää aikaa muuttaa mieleni. Jos peruutan tilauksen kesken määräaikaisen tarjousjakson, veloitetaan jo toimitetuista lehdistä normaalihinta. Sen jälkeen tilaus jatkuu kestotilauksena voimassaolevalla hinnastohinnalla. Tilausjakson voi irtisanoa ilman lisäkuluja ja irtisanominen astuu voimaan viimeistään 30 päivän kuluttua.
2. Kuluttajansuojalain mukainen peruuttamisoikeus
Peruuttamisoikeus. Voit peruuttaa tilauksen 14 päivän kuluessa ensimmäisen lehden vastaanottamisesta. Voit käyttää peruutusoikeuttasi myös ennen lehden tai tilausvahvistuksen saapumista. Peruutusoikeus ei kuitenkaan koske yksinomaan digilehteä koskevaa tilausta, joka on aktivoitu ja joka on toimitettu aloitteestasi ennen peruutusajan päättymistä. Huomaathan, että laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus. Voit käyttää peruuttamisoikeuttasi joko tekemällä asiakaspalveluumme vapaamuotoisen ilmoituksen puhelimitse 050 9100 655 tai kirjallisesti osoitteeseen mikko@olutposti.fi.
3. Tilauksen irtisanominen
Voit irtisanoa tilauksesi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai sähköpostilla. Tällöin veloitamme lähettämämme numerot erillisellä laskulla tai palautamme sen osan tilaushinnasta, joka kohdistuu irtisanomisen jälkeiseen aikaan, edellyttäen, että palautettava määrä ylittää seitsemän (7) euroa ja ilmoitat Olutposti media Oy:lle tarvittavat pankkiyhteystiedot. Lisäksi laskutamme hinnaston mukaisesti palautuskulut ja irtisanomishetkellä painoon ennättäneet numerot. Käytämme veloitusten ja palautusten laskennassa yhden irtonumeron normaalihintaa. Irtisanominen astuu voimaan viimeistään 30 päivän sisällä irtisanomisesta. Voit irtisanoa jatkuvan tilauksesi milloin tahansa päättymään laskutuskauden loppuun ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Laskun maksamatta jättäminen ei ole tilauksen irtisanominen.
4. Tilaushinnat, maksutavat ja asiakkaan maksuvelvollisuus
Tilaushinnat. Jatkuvan tilauksen kunkin laskutusjakson hinta on korkeintaan hinnastossa esitetty hinta. Tilaushinta sisältää kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron sekä normaalit postituskulut. Voimme lisäksi soveltaa erityisiä maksutapakohtaisia lisiä sekä maksumuistutuksiin liittyviä huomautusmaksuja tai irtisanomiseen liittyviä palautuskuluja, joiden arvot ilmoitetaan laskussa. Ulkomaan tilauksiin lisätään kyseistä maata koskevat postituskulut.
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Muut maksutavat
Voit maksaa tilauksesi verkossa tilauksen yhteydessä ilmoittamillamme maksukorteilla. Korttimaksuihin liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä Stripe-asiakaspalveluun. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy asiakkaan ja kauppiaan välille. Kauppiaan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Maksuehdot ja maksuviivästys. Tilausta koskevat laskut tulee maksaa niiden eräpäivään mennessä. Jos laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, meillä on oikeus keskeyttää tilaus, kunnes kyseinen lasku on maksettu. Voimme periä viivästyneestä maksusta korkolain mukaista viivästyskorkoa sekä maksukehotuksen perusteella perittävät huomautusmaksut. Jos erääntynyttä maksua ei ole suoritettu maksukehotuksesta huolimatta, voimme siirtää saatavan perintätoimiston perittäväksi ja tämän lisäksi päättää tilauksen välittömin vaikutuksin.
Suoritusten palauttaminen. Tilauksesta maksettu liikasuoritus siirtyy seuraavan laskutusjakson hyväksi tai muuhun auki olevaan saatavaan. Päättyvissä tilauksissa palautamme suorituksen, mikäli se ylittää seitsemän (7) euroa ja tilaaja ilmoittaa pankkiyhteystietonsa tai jatkamme tilausta ko. liikasuorituksella.
Hintojen muutokset. Olutposti media Oy voi muuttaa tilauksen hintaa, esimerkiksi mikäli postituskulut tai muut lehden tuotantokustannukset nousevat tai laskevat, tai hintojen muutostarve perustuu lainsäädännön muutokseen tai viranomaisen päätökseen. Hinnanmuutos tulee kuluvan jatkuvan tilauksen osalta voimaan seuraavan laskutusjakson alusta lukien. Ilmoitamme muutoksesta aina hyvissä ajoin etukäteen. Voit aina irtisanoa tilauksesi muutoksen voimaantulohetkeen ilmoittamalla siitä Olutposti media Oy:lle. Lainsäädännön muutokseen tai viranomaisen päätökseen perustuvat hinnankorotukset voidaan kuitenkin huomioida jo niiden voimaantulosta lähtien.
5. Reklamaatiot ja korvausvastuu
Reklamaatio virhetilanteissa. Mikäli lehden numero on jäänyt toimittamatta, olet saanut väärän lehden tai tilauksessa on jokin muu vastuullemme kuuluva virhe, pyydämme olemaan ensi tilassa yhteydessä asiakaspalveluumme mikko@olutposti.fi / 050 9100 655.
Olutposti media Oy:n vastuu on ensisijaisesti rajoitettu yksinomaan kyseisen numeron uudelleentoimittamiseen tai, mikäli se ei ole mahdollista, vaihtoehtoisesti tilauksesi kestoajan pidentämiseen toimittamatta jääneiden numeroiden määrällä. Olutposti media Oy ei vastaa lehtien painojäljessä esiintyvistä poikkeamista tai sellaisista virheistä tai viivästyksistä, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä. Edellä kuvattu A-lehtien vastuu ei kuitenkaan rajoita sinulle pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaan kuuluvia oikeuksia.
6. Tietosuoja
Käsittelemme asiakkaidemme henkilötietoja rekisteriselosteen mukaisesti.
7. Erimielisyyksien ratkaisu
Neuvottelut ja käsittely käräjäoikeudessa. Pyrimme ensisijaisesti ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet neuvotteluin. Erimielisyydet, joita emme saa ratkaistuiksi sovinnollisesti neuvottelemalla, käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa. Voit vaihtoehtoisesti myös nostaa kanteen kotipaikkasi perusteella määräytyvässä toimivaltaisessa käräjäoikeudessa.
Asian vieminen kuluttajariitalautakuntaan. Kuluttajana sinulla on myös mahdollisuus viedä erimielisyys kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
8. Tilausehtojen muutokset
Oikeus muutoksiin. Kehitämme toimintaamme ja palveluvalikoimaamme jatkuvasti, minkä vuoksi meidän voi olla tarpeen muuttaa näitä tilausehtoja. Suosittelemme tarkastamaan nämä tilausehdot säännöllisesti muutosten varalta.
Muutoksista ilmoittaminen ja niiden voimaantulo. Ilmoitamme tilausehtojen muutoksista ennen niiden voimaantuloa joko lehdessä, verkkopalvelussamme tai muulla sähköisellä tai kirjallisella tavalla parhaaksi katsomallamme tavalla. Muutettuja tilausehtoja sovelletaan kaikkiin muutoksen voimaantulohetken jälkeen tehtyihin uusiin tilauksiin. Olemassa oleviin jatkuviin tilauksiin muutettuja ehtoja sovelletaan muutosta seuraavan laskutusjakson alusta lukien.
29.11.2021