Rekolan Panimo on nyt Fiskarsin Panimo
Toimitusjohtaja Jari Leinonen toteaa
panimon— kotiutuneen Fiskarsin idylliseen ruukkiin. Nimenvaihdosta on toivottu jo pitkään.
– Panimon juuret ovat edelleen Rekolassa, mutta puu on kasvanut eri suuntaan, Leinonen kommentoi.
Osakeyhtiö pysyy samana, samoin yhteystiedot. Brändin designiin tulee pieniä muutoksia, mutta se ja oluiden etikettien alkuperäinen henki säilyy.
Samassa rytäkässä uuden aallon pienpanimobuumin edelläkävijä vaihtaa pullokokoaan. Asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden toiveesta oluiden pullokoko muuttuu 0,5 litrasta 0,33-litraiseksi. Uuteen pulloon siirtyminen kaupoissa, ravintoloissa ja tukkureilla tapahtuu vaiheittain kevään ja kesän aikana.
Fiskarsin Panimolla on muutenkin iloisia uutisia:
– Vuonna— 2016 viritimme panimon tiukkaan kasvukuntoon; saimme maksettua kaikki perustamiseen liittyvät pankkilainat pois ja investoimme reilusti tankkikapasiteetin kasvattamiseen. Tuotantokapasiteettimme on nyt tuplasti suurempi kuin vuosi sitten, iloitsee Leinonen.
Kasvua haetaan tiivistämällä yhteistyötä Valkoisen Ristin kanssa, joka hoitaa vähittäiskauppaketjuja.— Yhteistyö tukkujen kanssa jatkuu eli PM-Juomatukku myy ja jakelee. Logistisina kumppaneina jatkavat Kesko, Heinon Tukku,— Inex— ja Suppilog.
– Lisäksi avaamme ovia vientiin, olemme mukana Suppilogin aloittaessa toimintaansa Kiinan markkinoilla, Leinonen paljastaa.
Olutvalikoimaan tulee pieniä muutoksia, osa oluista poistuu, mutta uusi olutmestari Topi Pakarinen on kehitellyt uutta tilalle. Olutkansaa hämmentänyt ”Suomi-lambic” tekee paluun, kun Kaksi Kotia Vailla Humalaa villiyrtti-pakuri gruit nousee vakiotuotantoon. Kesäuutuus on kevyt, raikas, gluteeniton karpalolla maustettu luomu-gose.
Myös Panimon Puoti aukeaa kesäksi ja on 15.5.2017 alkaen auki päivittäin.