Olutpostista tuli Juomaposti!

Olutpostista tuli Juomaposti! Mikä on Juomaposti?

– Juomakategoriat laajenevat ja uusia juomatyyppejä syntyy koko ajan. Haluamme mediana olla mukana kehityksessä ja tuoda lukijoillemme ja seuraajillemme sekä lehdessä, netissä että sosiaalisen median puolella entistä enemmän tietoa juomamaailman ilmiöistä. Toki olut pysyy edelleen keskeisenä aiheena, sillä onhan se Suomen suosituin alkoholijuoma ja aiheena aina kiinnostava, kertoo Juomaposti-lehden päätoimittaja Anikó Lehtinen. 

 

Juomapostin tärkeinä sisältöteemoina tulevat olemaan juomamaailman ilmiöt, kulttuuri sekä tietysti koko ajan nouseva juoma- ja ruokamatkailu. Tulevaisuudessa sisältö laajenee myös jonkin verran mm. viineihin, lonkeroihin, likööreihin, drinkkeihin ja yleisesti sekä alan trendeihin ja talouteen. Mukaan tulevat myös vahvemmin alkoholittomat juomat, ruoka sekä ruuan ja juoman yhdistäminen. Olut toimii lehden ja median ytimenä, siiderin ja muiden juomien tukiessa monipuolista sisältöä.

Olutpostin uudistaminen Juomapostiksi pohjaa vahvasti yleisökyselyyn, jossa toivottiin erittäin laajasti myös muiden juomien esille nostamista. Varsinkin tisleet, niistä tehdyt ready to drink -ja lonkerojuomat sekä erilaiset cocktailit kiinnostavat kyselyyn vastanneita ja näistä toivottiin lisää luettavaa oluen ja siiderin ohella.

– Brändiuudistuksella pyrimme toteuttamaan yleisön toiveet ja palvelemaan lukijoita paremmin sekä lisäämään mediamme lukijakuntaa. Uuden brändin avulla pääsemme esittelemään erilaisia juomia laajemmin sekä tuomaan esille juoma- ja ruokakulttuureita, josta hyötyvät lukijoiden ja seuraajien lisäksi myös kaikki kumppanimme sekä koko juomamaailma, toteaa Juomapostin kustantaja Jari ”cyde” Hyttinen. 

jari hyttinen
Lehden lisäksi uudistuu myös verkko ja sosiaalinen media. Facebook-sivut kuten Olutposti, Tisleposti, Siideriposti ja Kotiolutposti säilyvät sellaisinaan. Samoin LinkedIn, Instagram ja TikTok muuttuvat Juomaposti-brändin alle. Keväällä sai päivänvalon Olutposti-sovellus extrasisältöineen ja etukortteineen. Myös tämän sovelluksen nimi muuttuu Juomapostiksi lähiaikoina.

– Onhan nämä taas aikamoiset talkoot mutta onhan kuitenkin kyseessä Euroopan ainoita vastaavan laajuisia juomamedioita, sisältäen myös ruoka- ja matkailu-ulottuvuudet, kertoo brändimuutoksesta Hyttinen ja jatkaa;

– Olutpostin Facebook -sivu on sangen suosittu ja tähän päälle vielä Tisleposti-, Kotiolutposti- ja Siideriposti-Facet. Voidaan puhua jo merkittävästä juomakulttuurimediasta.

Sähköiset kanavat:

www.juomaposti.fi (n.2500 käyntiä/viikko)
www.facebook.com/juomaposti  (32 540 seuraajaa)
www.facebook.com/olutposti (13 888 seuraajaa)
www.facebook.com/kotiolutposti  (1456 seuraajaa)
www.facebook.com/siideriposti  ( 891 seuraajaa)
www.facebook.com/tisleposti (1766 seuraajaa)
www.facebook.com/pienpanimot (13 745 seuraajaa)
www.linkedin.com/company/olutposti-media-oy (2063 seuraajaa)
Instagram: @juomaposti (6027 seuraajaa)
TiKTok: @ juomaposti (Uusi kanava! 85 seuraajaa)

Tätä on Juomaposti!

Juomapostin toimituskunta edustaa alan ehdotonta kärkijoukkoa ja tiimissämme toimii useita vahvoja alan vaikuttajia.

Juomaposti-lehdessä, e-lehdessä, verkossa ja sosiaalisen median kanavilla tuotetaan kulttuurirajoja ylittävää ja laajat lukijapiirit tavoittavia sisältöjä, joissa kuljetaan tarinat, ihmiset ja laatu edellä. Uutisoimme juoma-alan viimeisimmät tapahtumat ja trendit.

Juomaposti-lehti on median ydin, joka on tarkoitettu ajattomaan lukunautintoon.

Tavoitteemme on, että lehti laitetaan talteen ja sen matka-, ilmiö- tieto ja ruoka-artikkeleihin voi palata vielä pitkänkin ajan kuluttua.

Arvomme

Haluamme toimia yhdessä lukijoiden, juoma-alan ja alan myyntikanavien kanssa juomakulttuurin kehittämiseksi, edistää alan monimuotoisuutta tuomalla esiin ihmisiä ja ilmiöitä eri taustoista ja ympäristöistä ja ylläpitää monipuolista juomakulttuuria, vaalia historiaa ja tuoda esiin tulevaisuuden tekijöitä.

Pyrimme tuomaan yhteen tekijöitä ja lukijoita kaikkia hyödyntävällä tavalla.

Toimimme mukavien ihmisten kanssa – olemmehan Suomen mukavin juomamedia.

Äänemme

Printtilehti toimii ajattomana tiedotusvälineenä, sisältäen journalistisesti kestävällä tavalla tehtyjä artikkeleita juomatoimittajilta sekä -kirjoittajilta. Printti sisältää myös erikseen merkityt advertoriaalit ja lehti on tarkoitettu kestämään useamman lukukerran.

E-lehti on printtilehden rikastettu sisältö videoineen, podcasteineen ja lisäartikkeileineen. E-lehdessä on myös erilaisia tarjouksia kumppaneiltamme ja sen sisältö elää printtilehtien ilmestymisen välillä.

Uutiskirjeemme on kuratoitu sisältö juoma-alasta ja -kulttuurista kiinnostuneille, joissa esiintyy joitakin kumppanimme tarjouksia.

Nettisivuilla kommunikoimme uutisia ja ajankohtaisia ilmiöitä juoman, ruoan, matkailun, tuotetiedotteiden ja juomakulttuurin saralta. Nettisivulta löydät myös kevyttä lifestyle-sisältöä. Ammattilaissivulla on juomakategorioiden myyntikanavia kiinnostavaa sisältöä, joka keskittyy myyntiin.

Sosiaalinen mediamme (Facebook, Instagram, Tiktok toimien B2C- tasolla) on luotu viihdyttämään. Sieltä löytyy hauskoja juomakuvia, helppoja reseptejä, uutisia, artikkeleita ja kuvia tapahtumista sekä ilmiöistä. Youtubesta löytyy uutisia ja videomateriaalia tapahtumista, matkoista ja tastingeistä. LinkedIn toimii ensisijaisesti enemmän B2B- tasolla.

Olutpostin brändiuudistuksesta Juomapostiksi, logoista, kaikesta median omista mainostuotannoista ja videoista sekä applikaation tuotannosta vastaa luova tuotantotalo Provisual Oy.