Loimu vuosikertaglögin inspiraationa pihapuutarhojen punaiset marjat
Lignell & Piispanen -vuosikertaherkku on ollut jo vuosien ajan Suomen myydyin premium-glögi.
Loimu 2021 15 % vuosikertaglögin inspiraationa ovat toimineet kotipihojen ja puutarhojen punaiset marjat kuten viinimarjat ja puutarhavadelmat. Glögin täyteläisen marjaisaa makua täydentävät perinteiset joulumausteet neilikka, kaneli, kardemumma ja inkivääri. Syvän tummansinisen pullon kauniin revontulikuvioinnin on suunnitellut muotoilija Jaani Vaahtera.
”Olemme valmistaneet Loimu vuosikertaglögiä jo vuodesta 2008. Seuraamme jatkuvasti kuluttajatrendejä ja sitä millaisiin käyttötilanteisiin erilaisia juomia ja makuja kaivataan. Tänä vuonna tuomme syys- ja talvisesonkiin kolme uutuutta, joissa nämä asiat on huomioitu. Näistä odotetuin on varmasti Loimu 2021 vuosikertaglögi, jonka maku ja pullon väri ja kuviointi vaihtuvat vuosittain. Viime vuoden tapaan osa vuoden Loimu-pulloista on ainutlaatuisia, sillä niiden tuotannossa on hyödynnetty päälle maalaamalla aiempien vuosien käyttämättömiä, maalausviallisia pulloja. Kierrätyksen avulla voidaan vähentää valmistuksesta aiheutuvia päästöjä. Tämän vuoden Loimun maku on kunnianosoitus suomalaisten kotipihoilla kasvaville marjoille. Siinä on aavistus ajan henkeen sopivaa kotoilua”, kertoo Lignell & Piispanen Oy:n toimitusjohtaja Kirsi Räikkönen.
Loimu on vakiinnuttanut asemansa myös Keski-Euroopassa, erityisesti sen saksankielisillä alueilla.
”Myös tämä vuosi näyttää Loimun viennin osalta erittäin hyvältä ja olemme saaneet avattua myös uusia markkinoita. Tänä talvena Loimua myydään päämarkkinoiden Saksan ja Sveitsin lisäksi myös Belgiassa ja Ranskassa”, Räikkönen kertoo.
Pehmeän täyteläinen, mehevän marjainen glögi on tarkoitettu nautittavaksi 60 asteiseksi lämmitettynä. Se sopii erinomaisesti myös talvisten cocktail-juomien ainesosaksi. Loimu 2021 vuosikertaglögi tulee myyntiin Alkon valikoimaan 27.9.2021 alkaen. Lisäksi glögiä saa laivoilta ja lentokentiltä.
Lähde ja kuva: Lignell & Piispanen