Lidlin Veikko-olutbrändi uudistuu
Veikko-oluiden ulkoasu muuttuu ja mukaan tulee uusi IPA.
Lidl toi oman Veikko-olutbrändinsä markkinoille muutama vuosi sitten. Nyt brändi uudistaa ulkoasuaan. Uudet tölkit tulevat esiin Lidlin myymälöissä loppuvuoden aikana. Olutperheeseen on tullut mukaan myös uusi IPA.
Veikko sai alkunsa vuonna 2015, ja on siitä asti palvellut uskollisia asiakkaita nykyasussaan. Uudet pakkaukset ovat graafisempia, selkeämpiä ja informatiivisempia. Kaikkiin uusiin Veikko-pakkauksiin on lisätty makuprofiili, joka auttaa asiakasta omantyylisen oluen valinnassa. Pakkauksessa kerrotaan asteikolla 1 – 5 oluen katkeruus, makeus ja hedelmäisyys.
“Veikko-oluiden brändiä ja pakkauksia haluttiin uudistaa, jotta ne vastaisivat ulkoasultaan tätä päivää. Mielestäni onnistuimme uudistuksessa hienosti. Ulkoasu näyttää graafisemmalta ja siinä on nykyelämään sopivaa särmikkyyttä. Unohtamatta tärkeitä tietoja, joita kuluttajat kaipaavat”, kertoo Lidlin pakkaus- ja brändiasiantuntija Marko Rossow.
Uusin tulokas Veikko IPA 4,7 % on hedelmäisen katkera IPA.
“Veikko IPA on vaalea, raikkaasti humaloitu olut, joka sopii erityisen hyvin yhteen esimerkiksi grilliruokien ja street foodin kanssa. Veikko IPA maistuu hyvin myös sellaisenaan, vaikkapa saunan jälkeen”, kertoo Lidlin ostaja Noora Lappi.
Veikko IPA valmistetaan Suomessa ja sen valmistuksessa käytetään suomalaista ohramallasta. Tuotteella on Hyvää Suomesta -merkki.
Jokaisessa Veikko-tuotteessa on olutmaulle sopiva slogan, kuten:
– Vaalea lager: Meidän Veikko ei lepää lagereilla.
– Tumma lager: Meidän Veikko käy vähän hitaalla.
– Porter: Meidän Veikko paahtoi menemään.
Tuotteita itsessään eli niiden reseptiä ei muutettu uudistuksen yhteydessä.
Lähde ja kuva: Lidl