Maailmankuulu suomalaiskuvittaja Karhun ystävänpäiväpaidan imagon takana

Karhu-oluen ystävänpäiväkampanjan paitoja myydään Karhun verkkokaupassa 24 tunnin ajan. Myynnistä kertyvät varat lahjoitetaan Helsinki Missiolle yksinäisyyden vastaiseen työhön.

Karhun paidan ulkoasusta vastaa kansainvälisesti tunnustettu suomalaiskuvittaja Laura Laine. Hän on kuuluisa erityisesti huippubrändeille luomistaan surrealistisista naishahmoista. Laineen asiakkaita ovat mm. Hennes & Mauritz, Vogue-lehdet, Givenchy, Elle, The New York Times, Sephora, Marie Claire, The Guardian, Zara ja Pantene.

”Karhussa kiinnosti brändi ja sen inspiroiva logo, joka selkeydessään antoi tilaa luoda uutta. Olin myös innoissani mahdollisuudesta päästä tuottamaan jotain täysin erilaista. Sain työhöni vapaat kädet ja minulle tuli heti selkeä fiilis siitä, mitä haluan luoda”, taiteilija Laine kertoo.

Karhun ja Laineen kollaboraatio on jatkumoa brändin ja kotimaisten nykytaiteilijoiden yhteistyölle. Karhun kuvastoa ovat suunnitelleet viimeisen vuoden aikana taiteilijat Helena Junttila ja Jani Tolin.

Laineen suunnittelema paita on myynnissä Karhun verkkokaupassa 14.2. Ystävänpäivän teeman mukaisesti erikoiserän paitoja myydään kaksi kerrallaan – toinen itselle, toinen ystävälle.

”Ystävänpäivänä on tärkeää muistaa myös niitä, joilla ystäviä ei välttämättä ole. Siksi uniikin paitaerän tuotto haluttiin ohjata nimenomaan yksinäisyyden vastaiseen työhön”, kertoo kampanjasta Sinebrychoffin Senior Brand Manager Nella Lämsä.

Kuvat: Karhun tiedote