Jyväskyläläisen K-Citymarket Seppälän massiivinen juomaosasto
Olutposti ja Suomen Olutseura myönsivät jyväskyläläiselle K-Citymarket Seppälälle Laadukas juomaosasto -diplomin merkittävästä panostuksesta juoma- ja olutkulttuuriin.
Jututimme liikkeen myymäläpäällikkö Anja Ylivainiota aiheen tiimoilta.
Kuinka monta eri tuotetta löytyy juomaosastonne hyllyistä?
– EAN-koodilla olevia juomatuotenimikkeitä meillä on tänä vuonna myyty koko panimo-osastolla 1817 kpl ja
oluissa 757 kpl.
Mitkä oluttyylit ovat suosiossa teidän myymälässänne?
– Edelleen kovassa vauhdissa ovat hapanoluet ja goset. Näissä varsinkin erilaiset hedelmillä tai muilla vastaavilla maustetut versiot. Viime aikoina on mielestäni myös pils nostanut päätään.
Miten luokittelette oluet hyllyssä (esim. tyyli, maku , maa, panimot tms)?
– Meillä oluet on luokiteltu tyyleittäin; vehnä, pils, erikoisuudet, tummat, alet ja lagerit.
Kuinka aiotte jatkokehittää (tai olette jo kehittäneet) juomaosastoa tai sen konseptia?
– Edelleen panostamme vahvasti valikoimaan ja osaston selkeyteen ja siisteyteen.
Kuuntelemme asiakkaita ja kehitämme osastoa heidän toiveidensa mukaisesti.
Kuinka kuvailisitte juomaosastolla asioivaa asiakaskuntaanne?
– Meillä käy asiakkaita aivan laidasta laitaan. Asiakaskunnasta löytyvät edullisinta litrahintaa katsovat kuluttajat, mutta myös erikoisuuksia etsivät. Varsinkin viikonloppuisin käy erikoisoluthyllyllä kuhina,
kun olutharrastajat etsivät uusia tuttavuuksia maisteluun.
Millaisena näette olut- ja yleensä juomakulttuurin kehityksen Suomessa?
– Olutkulttuuri on kokenut valtavan mullistuksen viime vuosina. ”Halppissalkkujen” myynti on
vähentynyt ja enemmän ostetaan laadukkaita ja erilaisia oluita maisteluun. Myös pienempien
monipakkausten myynti on noussut. Tuntuu, että nuoretkin arvostavat tänä päivänä enemmän laatua, kuin määrää.
Mitä terveisiä haluaisitte välittää Olutpostin lukijakunnalle?
– Tervetuloa olutostoksille K-citymarket Seppälään!;)
Videoesittelyssä uusin ja uudistunut Olutposti-lehti sekä tilaajaedut