British invasion. Olutaalto Britanniasta S-ryhmän kaupoissa
60 -luvulla Iso-Britannia yllätti populaarikulttuurillaan koko Yhdysvallat. Musiikki ja muut popkulttuurin ilmiöt mullistivat sen aikaisen nuorison tavan ajatella ja toimia. Jäyhänä ja virallisena pidetty Englanti näytti— maailmalle paikkansa uuden kulttuurin ja muodin edelläkävijänä. Beatles, Rolling Stones ja monet muut muuttivat musiikin suunnan luomalla kokonaisia uusia käsitteitä, joita pidämme nykyään itsestäänselvyyksinä.
Yhtä lailla brittiläinen olutkulttuuri on käsite. Bitterit, portterit, alet, lagerit ja stoutit luovat jo sanoina mielikuvia, jotka jokainen oluen ystävä osaa yhdistää Britanniaan, unohtamatta myöskään pubia, mikä sekin koetaan perienglantilaiseksi tai irlantilaiseksi oluthuoneeksi. Pint, myöskin englantilainen termi, tunnetaan olutmittana kautta maailman. Britannian olutkulttuuri on siis tehnyt vuosien varrella ravintolamaailmalle saman kuin yhtyeet ja popkulttuuri Yhdysvalloille British Invasionin aikaan.
British invasion -olutaalto valloittaa kesällä 2019 Suomen S-ryhmien Prismat, S-marketit, Alepat, Salet ja Food market Herkku -myymälät. Myymälät saavat omat British Invasion -hyllyt kampanjatuotteineen. Kampanjassa esiin pääsevät niin klassikot, kuin modernitkin tyylit keihäänkärkenään luonnollisesti brittiläinen ale ja sen perilliset.
Mukana invaasiossa S-ryhmä, Britannian panimoiden parhaimmistoa, maahantuojat Uniq Drinks Finland, Servaali ja Brew Seeker Oy, Britannian suurlähetystö sekä Olutposti media.
God save the Queen and Cheers to the rest of us!!!
Advertoriaali / Kaupallinen yhteistyö